#1 Charise Gullickson: Museer er ikke nøytrale… eller?

Denne episoden og andre podcaster fra nmf finner du i din foretrukne spiller. Du kan abonnere her hvis du ikke allerede har gjort det, eller se etter Museumspodden hvor du hører på podcaster.

Charis Gullickson, kurator ved Nordnorsk Kunstmuseum og styremedlem i ICOM Norge, diskuterer museumsetikk og betydningen av å utfordre normer.

Hva betyr det egentlig å være radikal? Hva mener vi når vi snakker om mangfold? Og hva er egentlig formidling? I museumspodkasten Spreng Grensene! utforsker programleder Maja L. Musum ulike former for mer radikale museumspraksiser sammen med kjente og ukjente gjester. Prosjekter og ideer som på en aktiv måte jobber for mangfold, tilgjengelighet og flerstemmighet i museene. Kjenner du til et prosjekt eller en person flere burde bli kjent med- send oss et tips!

Spreng grensene er produsert for Norges Museumsforbund- Seksjon formidling.

Programleder: Maja Leonardsen Musum
Produsent og redigering:
Magnus Kvarving
Kontaktperson NMF: Bård Gram Økland
Kjenningsmelodi: Magnus Kvarving og Mari Skeie Ljones
Design: Melkeveien
Podkasten er spilt inn på Sentralen MINT- Sentralens satsning på arrangementer som fremmer mangfold, inkludering og tilhørighet.

Spreng Grensene!
1. #1 Charise Gullickson: Museer er ikke nøytrale… eller?