Med flagget til topps. Norsk skipsfart på 1900-tallet. Del 3/3

Denne episoden og andre podcaster fra museumvest finner du i din foretrukne spiller. Du kan abonnere her hvis du ikke allerede har gjort det, eller se etter Museumspodden hvor du hører på podcaster.

«Opp som løve og ned som en skinnfell» – slik kan norsk skipsfart beskrives i tiårene etter 2. verdenskrig.

I denne episoden retter vi fokuset mot norsk skipsfart under den såkalte gullalderen i 1950-60-årene, og den påfølgende skipsfartskrisen i 1970-årene.

Gjest i studio er Stig Tenold, professor i økonomisk historie ved NHH. Han er aktuell med boken «Med flagget til topps. Historien om norsk skipsfart i det 20. århundre». Programleder er Bård Gram Økland, konservator ved Museum Vest, avdeling Bergens Sjøfartsmuseum.